Mindfulness reizen om vergeten en aanvaarden te leren

Wellness Online

Mindfulness is je bezig houden met wat zich nu voordoet. Van moment tot moment en zonder daarover te oordelen. Een vaardigheid, die je kunt leren.

Bekijk ook:
> Yoga reizen
> Anti-stress reizen
> Wellness weekendje weg
> Meer over mindfulness


Thermae 2000 logo

Workshop Mindfulness bij Kuuroord Thermae 2000

> Bekijk mindfulness reis vanaf € 19

Mindfulness reizen Thermae 2000Met mindfulness leer je dagelijkse stress te beheersen.

Leer voorkomen dat je klachten als vermoeidheid, irritaties aan anderen en futloosheid krijgt.

Zoeken naar de juiste balans in je leven. Je lichaam en geest. Een workshop, die je goed kan gebruiken in onze heftige maatschappij.

Meer over deze wellness reis


Puurenkuur logo

Mindfulness reizen van Puurenkuur

> Bekijk mindfulness reis vanaf € 322

Mindfulness reizenWe hebben allemaal wel eens het gevoel vast te zitten in keuzes, omgeving en herinneringen. Met een mindfulness vakantie leer je los te laten en te aanvaarden wat en hoe het nu is.

Een mindfulness vakantie is eigenlijk voor het leven. Je leert een vaardigheid, die altijd van pas zal komen.

Fijne mindfulness vakanties met deskundige coaching in spa hotels, wellness resorts en kuuroorden in Nederland en wereldwijd.

Meer over deze wellness reis


Mindfulness hangt samen met welbevinden of wellness

MindfulnessMindfulness is te leren, maar dan wil je vast weten wat het eigenlijk is.

Om het duidelijk te maken zoeken we de grens op. Het tegenovergestelde is mindlessness. Je bent ergens mee bezig maar je gedachten zijn ergens anders. De huidige situatie gaat grotendeels aan je voorbij. Of je bent in die situatie steeds aan het oordelen van: doe ik dit wel goed of wat vindt de ander van mij. Je bent vooral met jezelf bezig, met te oordelen, in plaats van met de situatie waarin je zit.

Het tegenovergestelde van mindlessness is dus mindfulness, aandacht hebben voor en aanvaarden van de situatie waarin je nu zit. Een bekend voorbeeld is eten. Aandacht hebben voor wat je eet en proeft. Of tijdens een gesprek weten wat je zegt en merken wat de ander zegt.


Je doet al aan mindfulness

Ga na wanneer je al aan mindfulness doet. Dat zijn vaak de momenten waarvan je zegt: zo is het genoeg, het is goed. Stukje hardlopen, naar fijne muziek luisteren, samen met een geliefde op een terras genieten. En dan zonder te denken van ik had nu ook dit of dat kunnen doen.

En als die gedachte in je opkomt, dat ook weer van je af kunnen zetten. Dit is een vaardigheid, die je kunt leren.


Aan de gang met mindfulness

Maak een voor jou bekende wandeling. Tijdens het wandelen bekijk je de omgeving alsof die nieuw is, zoek nieuwe waarnemingen op. Ga bij het eten eens heel aandachtig na wat je eet, hoe het voelt en hoe het proeft. Bemerk dat je ineens andere dingen onderweg ziet of interpreteert en hoe het eten anders proeft.

Mindfulness is een vaardigheid, die te leren is met oefeningen om niet direct te oordelen en te zien wat je meemaakt. Met open staan en accepteren leer je wat zich in jou en de ander afspeelt.

Dringende gedachtes, vervelende zelfs, verbieden die te hebben of vinden dat je nu eenmaal zo bent? Deze vervelende gedachtes kunnen je behoorlijk in de weg zitten. Met mindfulness leer je om ermee om te gaan. Je leert een onderzoeker te zijn, van waarom en nu? In plaats van je eigen aanklager te zijn.


Training

Op het Internet zijn oefeningen te vinden. Oefeningen die uitgaan van lichaamsverkenning en zit meditatie. Deze oefeningen zijn een kennismaking. Met het verkennen van je lichaam leer je aandacht te krijgen voor wat er in je lichaam gebeurt. Met de zit meditatie leer je aandacht te hebben voor wat zich aandient. Hier vind je een online mindfulness cursus.


Bekijk ook:
> Yoga reizen
> Anti-stress reizen
> Wellness weekendje weg
> Meer over mindfulness

Wellness Online